söndag, september 19, 2010

Men va fan hände där?? :o)


Här är vinnaren av VPT september! (jävligt skönt att dom ställt fram tomten på Harrys! Julen är ju nära nu :))

Jaha vart ska jag börja tro?

Kan väl börja mend att säga att turneringen blev försenad även denna gång med c:a 20 min. (Skärpning nu PG! :))
Vi gick igenom lite saker innan som jag störde mig lite på under första turneringen. Vi gick igenom lite basic regler som alla inte visste och en del glömt av efter ett långt sommar uppehåll.

Nää nu börja jag lite galet. Måste ju börja med mina förberedelser innan denna turnering. =)

När jag satte igång och blogga här igen så läste jag lite gamla inlägg och såg att jag har ju faktiskt vunnit en VPT i lokalen. (trodde inte jag gjort det) Så då skicka jag ett sms till PG och skrev att nu behöver man ju inte känna sig tyngd av det längre. Jag är ju en vinnare jag oxå =)

Såg också på bilden som låg utlagd vad jag hade för tröja och tänkte då att den måste jag ju ta på mig igen. Den tröjan ger galen tur. Har bland annat vunnit 3 turneringar på raken i den.

Så när jag såg den i garderoben på morgon så kände jag mig oslagbar.

Men det börja inte så enkelt. I typ den 5 handen in i spelet så tänkte jag visa mig stark och höjde inte flopp med K5. Fick syn av Svensson som bara limpat innan. Floppen kom KQT med två spader. Svensson beta och jag raisea ordentligt. Jag trodde verkligen jag hade honom här.

Han syna och på turn dök det upp en 8 i spader och svensson beta igen. Jag satte honom inte på något färgdrag efter flopp och jag satte honom inte på AK eftersom han limpa innan flopp så jag kände mig ganska komfortabel här också då jag trodde mig kunna utnyttja min position här. Jag gjorde en ordentlig raise igen och fick syn.

På river kom en 8 till och svensson checka. Om jag hade känslan av att kunna beta bort honom så skulle jag ju naturligtvis gått all-in här men fega ur (vilket va tur) precis när jag lagt ihop alla mina marker i en hög. Så beta en tredjedel av min hög igen och fick syn ännu en gång. Då förstod jag att jag va slagen. Han visa upp en floppad stege med sina AJ. AJ för mig och JA för Svensson skulle man kunna säga. Jag satt nu med c:a 3700 kvar. Normalt sett hade jag blivit ganska tjurig på mig själv under det dåliga spelet men jag kände någonstans att dethär är ingen katastrof. Jag har ju vinnartröjan på mig och blindens är ju bara 25/50 så det går fortfarande vända och vinna dethär.

Jobba mig upp till typ 4500-5000 någonstans när jag fick AQ klöver. Jag raisea lite och PG som då oxå blivit short gick all-in. Jag fundera en liten stund och kom fram till att det va den bästa handen jag haft på kvällen så här måste jag syna. Han visa JJ och jag fick lite hopp. (blev lättad då det inte va AK)

Turn visa A och jag va helt plötsligt uppe på över 7000 och kunde då börja spela som jag ska igen.

Innan andra pausen så hade jag jobbat upp mig till 20000 och va på toppen av mitt bord. Första handen efter så dubbla jag upp Foppa när han hade KQ och jag KJ. det kosta mig c:a 5000. Handen direkt efter det så dubbla jag upp Daniel K för c:a 3000 och sen va man ju nästan short igen. Då fick jag byta bort. Det va ganska skönt.

På det nya bordet blev det riktiga gunfights direkt. Jag jobba upp mig till 17000 igen och sen dubbla jag upp Kalle när jag hade 77 och han AJ. Ner på botten igen.

Då va det dax att kämpa sig uppåt igen då. Vilket jag lyckades med. Då bestämde sig brorsan att gå all-in. Jag syna denna gång med AJ. Då visar Jocke 77. Då sa jag direkt att denna gång kommer ju 7:orna vinna. Vilket dom gjorde. Nere på botten IGEN! Suck!

Men jag börja inte hänga läpp denna gång heller utan kämpade på och snart efter det blev det finalbord. Kommer inte ihåg hur folk åkte ut här. När vi va 3 kvar (jag, Svensson och Dan) så ledde Svensson ganska stort med c:a 90000 (av 140000) men vi lyckades jämna ut det och vi låg ganska lika länge. Vi tre spela väldigt länge kändes det som.

Jag slog ut Dan när han försökte ta våra blinds med Q3 eller något mot mina AA. Då va det heads-up och jag tror jag satt på c:a 100000. Tror det bara blev 2 händer i heads-up när jag slog ut svensson med J3 mot hans J5.

Blev ett glädjevrål från min sida och jag är fantastiskt nöjd med kvällen. Tyckte det va en trevlig kväll och jag vill tacka alla!

Nu leder jag serien och den hade jag inte tänkt att släppa ifrån mig nu!! :o)

MVH
Jonas Öhrman

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vilket hästminne du måste ha när du kan komma ihåg detaljerade händer sådär! Bra o kul skrivet:)
Henke

8:03 em  
Anonymous Jonte said...

Hehe.... Klart man minns ;o)

Ska försöka hålla skrivandet uppe... Hoppas det uppskattas

4:53 em  

Skicka en kommentar

<< Home