söndag, november 28, 2010

Novembermästaren!

Efter tre inledande VPT-turrar med dåliga kort, otur, motvind och framför allt tomtespel från min sida så fick jag känna på en vinst igen!

Jag kom sent och missade ca 1 tim o 15 min i början men vad gjorde väl det när jag hittade bra kort från början som dessutom oftast passade bra ihop med flopparna, mina 8600 i startchips förvandlades till 12-13000 inom ett par varv kändes det som.
När jag roffat åt mig ca 15-17000 så torskade jag en all-in mot Dan med mitt drag mot hans topp-par och vips var jag nere på jorden igen men igår hade jag "flytet" så snart hade jag åter byggt upp en skaplig stack.

Finalbord. Tror att jag hade ungefär snittstack när det började men den byggdes upp rejält ganska snabbt. Här vill jag sända ett stort tack till Sääv som bidrog frikostigt med två stora potter till mig.
När blindsen var på 600-1200 så höjer bordets chip-leader Jonas till 4000. Jag, som tror jag låg tvåa då, stirrar ner i Q-Q och re-raisar till 10000. Jonas går all-in och jag har 20-25000 kvar har jag för mig. Jag är väldigt nära att lägga mig då han självklart har en riktigt bra hand plus att han är fel kille att mucka med för tillfället. Till slut synar jag och han visar J-J, brädan hjälper honom inte och jag blir gigantisk chip-leader.

Efter det så blir det en passiv väntan på headsup från min sida och till slut blir det Daniel och jag som gör upp om segern. Har ingen större koll på några särskilda händer då det blir väldigt speciellt spel HU. Hur som helst slutade jag som vinnare denna gång och det känns jävligt skönt och viktigt för att hänga med i tabellen.

Tack för en trevlig kväll hoppas vi ses nån gång innan nästa VPT.

/ Henke

2 Comments:

Anonymous Jonte said...

Bra skivet Henke!

Grattis till segern och hoppas Ewa blev glad för pengarna! ;o)

1:07 em  
Anonymous Anonym said...

Grattis Henke o bra lirat! / Patrese

6:24 em  

Skicka en kommentar

<< Home