onsdag, februari 23, 2011

Äntligen

Efter fem års väntan så kom min första VPT seger. Det är ju så att vinnaren måste skriva varje gång och många skulle nog tycka att det var kul att jag skrev något själv men jag har med mig en sekreterare, Smedby.

A då va det väl dags att börja skriva lite om den fantastiska kvällen 19 Februari då drömmen blev sann. Jag började att spela ganska dåligt tycker jag själv men sen så kom vi upp i tredje eller fjärde blindsnivån och PG höjer till 800. Han har höjt nästan hela kvällen och jag tittar ner på 4 och 5 spader. Jag tänkte det att det kan ju alltid träffa något kul. Och så kommer floppen, 2-3-6 och jag får stege så jag betar 1600. PG synar direkt och på turn så kommer det en sjua. Jag betar 1600 igen. PG tänker ett tag och går sedan all-in. Det var ju inte mer med det, jag var tvungen att syna. Jag tror att PG hade kung - 7 om jag inte minns fel. Minns inte heller vad som kom på rivern men jag vann iallafall en jägarns stor pott så efter det hade jag 20000. PG fick se sig slagen men han var ännu inte ute. Därefter tycker jag att jag spelade bra fram till finalbordet men jag minns inte så många händer fram tills dess att vi var tre kvar. Lönnkan och jag kommer i en duell. Jag har knekt 10 klöver och det kommer två klöver på floppen. Lönnkan höjer ganska mycket men jag går all in och det visar sig att lönnkan har triss i nior. Men som tur var så får jag på turn in färgen och vinner en stor pott och Lönnkan fick ta sitt pick och pack och lämna turren.

Då är det jag och Jocke kvar och jag får en känsla; idag är det kanske min tur att vinna min första VPT. Jag är vid det här laget ganska stor chipleader men jag får inga bra kort medan jocke spelar väldigt bra. Han spelar aggressivt som bara den. En hand så minns jag att Jocke säger "helskotta va bra kort jag får hela tiden". Men jag tänkte att det är bara något han säger för att lura mig. Jocke höjer mig som han har gjort de senaste händerna och jag tittar ner på ess 8 och går all in. Jocke synar och har knekt knekt. Men som tur är för min del så träffar jag esset och saken var klar. Jag skriker ut "Äntligen efter 5 års väntan!".

När jag går ifrån bordet så känner jag att det är något som kommer ner ifrån mitt byxben och det visar sig att det är en marker som någon har lyckas smuggla ner innanför mina kalsonger som jag har varit ovetandes om. Men det kan jag ta för äntligen så vann jag min första VPT.

Jag vill tacka alla som var med den kvällen för trevligt sällskap och bra spel och vi syns nästa gång!

Hälsningar Daniel Älgen Springan Ryggen Sandberg

4 Comments:

Anonymous Svensson said...

Grattis Danne om det är nån jag unnar en seger så är det du ;) Grattis som fan!

4:59 em  
Anonymous Anonym said...

Grattis Daniel

Men du glömde nämna att du var efter mina blinds hela tiden när du inte fick leka me din nya mobil xpm jag och PG satte stopp för HeHe'

Kirre

5:38 em  
Anonymous Anonym said...

Grattis grappen!!!

//Sääva

7:41 em  
Blogger Patrese said...

Grattis Älgen. De va kul för dig att få vinna en turre=). Bra lirat!! / Patrese

1:32 em  

Skicka en kommentar

<< Home