söndag, mars 20, 2011

VPT mars

Ja vart ska jag börja?

Vilken j-a säsong jag har gjort. Även om jag kommer sist i finalen så kommer jag va otroligt nöjd med hur jag spelat poker denna säsong.

Va beror det på tro?
Är det för man inte druckit så mycket alkohol i år?
Jag tror det har en stor inverkan på mitt spel faktiskt.

Nu till kvällens händelser. Jag dundra in i lokalen c:a 15 min för sent och måste säga att det va väldigt skönt att bara gå och sätta sig till serverat bord.
Börja lite trevande med ganska dåliga kort men börja inte hetsa upp mig för det utan behöll lugnet och spela mitt spel som jag gjort hela säsongen. Behöver ju inte spela med någon press om man säger så.

Efter att jag slagit ut Älgen ganska tidigt in på kvällen så låg jag i princip runt medel fram till finalbordet. Några dippar i början på finalbordet då jag sprang in i Frode och Foppa med några halvdassiga försök att bluffa. Eftersom det va finalbord rekord tidigt (innan första paus) så fanns det utrymme för att förlora några stora potter utan att va helt borta. Började spela all-in poker i typ 4-5 händer med 15 BB kvar vilket gjorde att ingen ville syna och jag kom upp på fötter ganska så fort igen. PG satt med en monsterstack när finalbordet börja och han höll sig väldigt kall i sitt spel ikväll. Inte det vanliga bombandet som man brukar se =)

Jag lyckades med några bra bluffar mot just PG och några där jag hade snuskigt bra händer som gav riktigt bra utdelning så jag kände när vi va 5 kvar att det här kan jag fan vinna!

Fick möta Daniel Karlsson i headsup och vi låg nästan exakt lika när det begav sig och jag gick in med enormt självförtroende och jag tyckte att jag vann helt rättvist då jag dominera headsup spelet. Vill inte låta allt för kaxig för Daniel spela riktigt bra ikväll och jag får gratulera till andra platsen men idag mötte du en enormt het VPT-ledare! =)

Nu leder jag på 22800 poäng med en turnering kvar till finalen. Känns riktigt bra!
3700 före PG på andra plats och 11700 före Daniel Karlsson och Andreas Svensson på tredje plats. Ser förbannat bra ut för min del men det är MYCKET poker kvar att spela för att bli champ! =)

Tack för en trevlig kväll grabbar!

MVH
En jätte stolt VPT-vinnare

1 Comments:

Blogger Patrese said...

Man får så mkt grattulera! Kul att de snabbt kommer in ett litet segertal lr berättelse så vi nyfikna som inte va med får reda på hur de gått :). Jaa i år har du verkligen lirat bra Jonte !!

Va PG i tid denna gången då för om du va sen kan la ingen få igång datan me allt va!? Gissar att de bara e ni två som kan allt va?

Jag tror starkt på dig o PG i H-U på finalen.... Grattis te ännu en seger!

10:29 fm  

Skicka en kommentar

<< Home